N-am să pricep în veci afaceriștii fără cojones, ăia care nu știu să fie direcți și sinceri cu clienții lor. Se pun singuri în niște situații absolut ridicole tot încercând să bălmăjească îmbrobodeli cum că, de fapt, ei îți fac o favoare, nu caută să stoarcă bani de la tine sau să te-nșele la calitatea serviciilor oferite.
Azi am primit o astfel de bomboană de la compania de telefonie mobilă la care sunt abonată de ani de zile. M-au anunțat că, deoarece – citez – ei se gândesc permanent la nevoile mele de comunicare, au decis unilateral să îmbunătățească serviciile, adică să mă treacă pe alt abonament, mai scump, care îmi oferă și mai mari nelimitări decât alea pe care le aveam deja și pe care le foloseam în proporție de maxim 20% lunar (pentru că eu nu sunt o împătimită a vorbitului și butonării telefonului). Ei bine, da, ei s-au tot perpelit cu gândul la mine și cu ocazia asta și-au stabilit în plus și dreptul de-a actualiza periodic prețul abonamentului (acela pe care nu l-am solicitat) conform creșterii indicelui inflației etc.
În vremuri de criză financiară, practicile astea erau, desigur, de așteptat și oarecum justificate. Vorbim despre afaceri, nu despre asociații caritabile.
De la chifla de 0,30 bani anul trecut la 1 leu anul ăsta, de la impozite de 3% devenite peste noapte 16%, de la micul bișnițar până la marile corporații, toate se lasă îngreunate pe umerii consumatorului final. În iunie, pe plaja din Constanța, un vânzător ambulant, emblema litoralului românesc, vindea covrigi (cel mai clasic și banal model) cu 10 RON bucata. Acum or fi ajuns la vreo 15. De la faza cu pricina pe mine nu mă mai șochează multe și contemplu fascinată reacțiile oamenilor la presiunea financiară care probabil mai are multe surprize nedorite să ne vâre pe gât. Cine știe, poate așa, forțați de împrejurări, revenim la niște valori mai simple și sănătoase și vom putea constata că tot răul a fost spre bine…
Ce nu pot să pricep în veci este, totuși, cum de nu le dă prin cap acestor afaceriști să nu își jignească și mai tare clienții fideli și să nu le mai împacheteze veștile proaste în idioțenii. Noi ne gândim permanent la tine, Noi avem cadouri pentru tine, bla, bla. Aș fi apreciat sincer dacă mi s-ar fi spus doar atât: Ca urmare a condițiilor pieței, prețul abonamentului tău va crește la… De fapt, ba nu! Nici nu aveam nevoie de vreo explicație. Aveam nevoie doar să nu fiu blagoslovită cu ipocrizia aia pe care bănuiesc că nici autorii mesajului n-o înghit în viețile lor de persoane fizice.
Nu-i înțeleg pe acești oameni de marketing care nu-și filtrează mai întâi munca prin mecanisme de bun simț elementar. Când pleacă de la birou și rămân și ei simpli consumatori finali, cum le este să primească informări friendly că nu știu ce furnizor se gândește permanent cum să le ofere obligatoriu niște chestii în plus contra unei sume de… ?
Din fericire, lumea nu e doar a ăstora. Din fericire, am văzut că se poate și altfel. E doar o chestiune de demnitate și de omenie, căci în cele din urmă toți ar trebui să ne reducem la a fi Oameni. Nu, nu trebuie nici măcar să îți asumi pierderi financiare, nu trebuie să te sacrifici sau să muncești de pomană. Trebuie doar să arăți sincer că te-ai gândit pe bune la clienții care investesc în tine și că îți pasă de ei.
De câțiva ani, de când o doctoriță căreia i-am refuzat recomandarea de-a trece pentru tot restul vieții pe sprayuri cu cortizon mi-a profețit să devin astmatică, m-am ambiționat să caut metode naturale prin care să-mi ajut plămânii și căile respiratorii să funcționeze bine. Dintre toate, de un real folos îmi este un inhalator cu sare produs pe meleagurile țării. La câteva luni de utilizare, trebuie schimbat cartușul. Ei bine, deși sunt sigură că au mulți clienți, oamenii aceia s-au îngrijit să ne trimită mesaje personale cu o lună înainte prin care au informat că de la 1 septembrie cresc prețurile. Au specificat expres că între timp (un termen suficient de lung) cartușele respective pot fi achiziționate la prețul nemajorat, iar pe site era marcată vizibil aceeași informație.
Atât. Nu că ne gândim la tine și punem trei particule de sare în plus contra a 50 de lei, nu că ne pare rău, nu că profită repede de super ofertă! Normal că se subînțelege de ce cresc și ei prețurile. Am apreciat foarte mult eleganța acestui mod de comunicare. Și am decis din start să aștept creșterea prețurilor, pentru că merită fiecare leu în plus.
Țineți-vă bine și încercați să apreciați spectacolul! Inflația mai are multe să ne învețe despre oamenii din jurul nostru. Și nu uitați că altele contează în viață cu adevărat!
Astrologic, se vede partea negativă a lui Marte în tranzit prin Gemeni în forma șmecherească de mascare a adevărului sau, mai bine zis, a esenței din spatele lui ne gândim permanent la nevoile tale de comunicare. Pe lângă jonglarea iscusită cu cuvintele, Gemenii au legătură cu negocierea, comerțul, iar Marte poate indica diverse forme de agresivitate. Am răspuns aici cu aceeași armă, contraargumentând cu un Marte în Gemeni sper, mai sincer, fără să reprim impresia proastă lăsată de grija acelei corporații față de mine.